//Forever Imperfect
Sehari Sebelum Raya

25 Aug 2012 @ Saturday, August 25, 2012 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum 
^^v peace !
~ Selamat Hari Raya ~

Kay , ni cerita before raya taw ! Sabtu , 18.82012

Hype , the best moment when ayah aku bagi aku naik motor pergi kedai . Motor apa ? motor ex5 atok aku tu haa . Apa yang kauorang fikir pasal motor tu ? Confirm lah motor manual right ? Yeah ! secara tak langsung aku berjaya bawak motor manual . Tapi ada dua je kelemahan aku time bawak motor manual ni , bila jumpa bukit / bendul .

Aku pergi kedai dengan adik perempuan aku , nak ajak sepupu dia tak ada pulak , hehe . FYI , kat kampung aku tu berbukit bukau . So peranan gear aku rasa amatlah penting . Act , i don't know how to use the gear . Masa turun bukit rumah atok , aku suruh adik aku turun dulu , sementara aku turunkan motor then barulah adik aku naik , okey berjaya turun bukit ! curam whoo !

Kalau raya of course lah kedai banyak yang tak bukak right ? haa aku perlulah pergi dari satu kedai ke satu kedai , ohmyy segan whoo ! tapi tak apa , janji aku dapat naik motor , hehek !

Dapat satu barang je daripada 3 barang yang mak aku suruh beli .
K , if dah turun bukit masa pergi , of course lah kena naik bukit masa balik tu kan ? 
Kauorang kan dah tahu aku tak reti naik bukit ! . Aku tak kira pun , gear berapa. Yang aku tahu buang gear , tambah gear . Haha ! Masa naik tu , aku matikan motor tu dulu , set balik gear berapa . Aku tak tahu pulak nak naik bukit kena guna gear 1 , aku pergilah tambah gear jadi gear 2 . Amekaw ! separuh bukit je aku naik , dupdapdupdap ! masatu aku cuma fikir , kalau aku jatuh tergolek , raya tahun 2012 ni confirm aku raya kat hospital and tak dapat lah nak tayang muka kat A I aku ~ haha !

Aku jerit panggil pakcik aku , pakcik aku datang , aku ingat dia nak tolong bawak motor nya naik atas , tapi tak , dia pegang belakang motor tu then dia suruh aku buang gear ( so jadi gear 1 lah ) haa ! boleh naik ! tapi malangnya aku terus press , amboi ! terlanggar tembok rumah atok aku ! haha koyak kulit kaki aku . Then betulkan balik handle tu ke kiri , aku press lagi . kali ni nak terlanggar sepupu aku yang kecik tu pulak . memang mengemporr der ! oh lala ~






Older Post | Newer Post
storyteller.


Entry Ashot Memory Link



Follow me !


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : asyaa

Best View at GOOGLE CHROME!