//Forever Imperfect
Kenapa ? Kenapa ? dan Kenapa

15 Dec 2012 @ Saturday, December 15, 2012 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum ...

Hurmm , malam ni terasa nak update blog , sebab baru dapat idea lepas ’ luahkan perasaan ’ dekat sepupu ... Orite ..
Hermm , title ” KENAPA ? KENAPA dan KENAPA ? ” what’s that ? hermm ,act nak cakap pasal satu benda ni .. ’ COUPLE ’ ’ BLOG ’ FACEBOOK ’ ‘ FAMILY ‘soalan – soalan nya macam ni ...

1 . Kenapa family aku tak bagi aku couple ? ( COUPLE )
2 . Kenapa mesti ada orang yang sibuk jaga tepi kain anak orang lain a.k.a BUSYBODY sangat !? ( BLOG / FACEBOOK )
3 . Kenapa family aku tak spoting macam family kawan – kawan aku , and Kenapa aku rasa macam sakit hati dengan adik-beradik aku ? ( FAMILY )

Orait , act hati ni rasa tak puas hati sangat sangat dan sangat , rasa macam tak ada siapa yang faham HATI aku , LIFE aku , HIDUP aku .. :’( Sometimes aku rasa macam , ‘ eh kenapa aku ada dalam dunia ni ? kenapa aku perlu hadapi semua ni ? ‘ okay aku tahu aku tak sepatutnya fikir semua benda tu , sebab tak baik , tapi entahlah , tiap malam , sebelum aku tidur , semua persoalan tu asik bermain je kat minda aku . Memang orang selalu cakap “ Bila awak rasa tertekan / ada yang tak kena / tak ada orang yang boleh awak luahkan and tak ada siapa yang faham awak ngadu je pada Allah , Dia Maha Mengetahui apa yang berlaku “ YES ! memang aku tak nafikan , and aku tak salahkan pada orang yang nasihat aku tu . Tapi ada ke yang mengalami situasi macam aku ni ? Aku nak life aku orang faham , hermm maybe siapa yang baca entry aku kali ni , mesti ada yang cakap “ Kau ingat semua orang kena faham life kau ? habis life kitorang macam mana ?! “ Okay , before that aku nak say sorry , ini apa yang ada dalam isi hati aku . Aku memang ada kawan – kawan , family untuk aku luahkan perasaan aku .. But sometimes aku rasa sakit hati bila cakap dengan kawan – kawan sebab diorang mesti cakap ” Sabarlah , maybe ada hikmah disebalik semua ni ? ” Kawan – kawan semua baik , semua bagi nasihat kat aku , tapi aku still tak puas hati . Aku nak ada kepuasan ! Aku nak ada tempat untuk aku marah / untuk aku lepaskan geram aku / untuk aku release tension , tapi tak ada tempat tu . Sometimes aku rasa sakit hati bila share story dengan family , sebab nanti family mesti cakap ” Ek eleyh , apa lah along ni , fikiran tu kolot sangat , macam budak – budak je nak fikir macam tu ” Honestly , AKU MEMANG AKAN NANGIS LEPAS FAMILY AKU CAKAP MACAM NI , malam – malam mesti aku nangis , sebab aku fikir semua benda tu ! Okay ... nak ulas pasal 3 benda tu ..

1 . KENAPA FAMILY AKU TAK BAGI AKU COUPLE ?
                Kenapa ah ? boleh bagi aku sebab tak ? sebab takut aku buat ’ maksiat ’ ? Hurmm , aku tahu mana yang baik mana yang buruk , aku tak akan nak malukan keluarga aku , aku hargai jasa ayah aku besarkan aku , aku hargai jasa ibu lahirkan aku . Aku hargai jasa diorang . Aku couple bukan sebab aku tak cukup kasih sayang , BUKAN ! Aku couple bukan sebab aku nak bersuka ria , BUKAN ! Aku couple sebab aku nak ada seseorang yang boleh faham aku . Aku couple sebab aku nak ada seseorang yang boleh take care pasal aku . Aku couple sebab aku nak sangat sangat seseorang tu faham aku lahhh . and aku couple sebab aku nak ada seorang lelaki yang sangat rapat dengan aku , sanggup dengar apa yang aku nak luahkan . Aku kat sekolah bukannya aku dengan family aku , sometimes aku kalau tak puas hati dengan kawan atau cikgu , aku akan ngadu pada couple aku , sebab dia je yang ada dengan aku time sekolah , ataupun aku ngadu dekat kawan baik aku , hermm , aku tak lah cakap kawan baik aku tak memahami aku , tapi perbezaan pendapat antara perempuan dengan lelaki ni lain . Aku suka ngadu / luahkan apa yang aku tak puas hati dekat Amier sebab dia faham , dia punya situasi sama dengan aku . Kalau aku cakap dekat dia , respon dia boleh buat aku puas hati . Cuba kalau aku cakap dekat family aku , Diroang mesti cakap “ Apalahh along nih ! Ngada – ngada sangat “ hurmm aku makin sakit hati , and apa yang jadi dekat rumah ni , aku akan bawak dekat sekolah . Selagi aku tak puas hati , selagi tu aku tak fokus pada apa yang aku belajar , humm . Aku jealous tgk sepupu aku couple , Hafiz dengan malin , family diorang spoting , family diorang tak kesah kalau jumpa pasangan sape2 lah . Aku jealous tgk kak Dedeq dengan Ezzanie , see ? Mak diorang tak kesah pun , mak diorang faham hati diorang . Aku jealous tengok bff aku , Amiera .. Mama dia selalu dengar problem dia , kalau miera ada kawan lelaki yang rapat dengan dia pun , mama dia tak marah pun J aku nak macam tu :’( Aku nak L


2. KENAPA MESTI ADA ORANG YANG SIBUK JAGA TEPI KAIN ANAK ORANG LAIN a.k.a BUSYBODY SANGAT !?
                Aku tak suka dengan orang yang jaga tepi kain anak orang lain , macam anak dia bagus sangat ! Bagus sangat ke anak kau tu !? Aku yang satu sekolah lah dengan anak kau ! Aku nak tengok betapa bagus nya anak kau tu , Kau bukan tahu perangai anak kau dekat sekolah macam mana , Kau ingat anak kau tak couple sana couple sini ? Kau bukan tahu , depan kau dia baik , belakang kau ? Macam setan * maaf * . Aku tak puas hati betul dengan kau . Memang lah depan cikgu , bila kau ambil laporan tentang anak kau , cikgu akan cakap benda yang baik , sebab cikgu nak jaga hati kau , paling tak pun dia cakap ” Anak tuan / puan degil sikit lah , tolong nasihatkan dia ” haa ! macam tu je , balik rumah dia baik kan? Kat sekolah ? pergh ! act tu baru intro , ni baru yang aku tak puas hati . Kau pergi cakap dekat family aku pasal aku pehal ? Pasal blog aku , pasal facebook aku . Pehal !? Life aku kan ? Aku tak kacau pun life kau , Family aku tak kacau pun life kau , KAU YANG BUSYBODY SANGAT PEHAL ! TAK PUAS HATI KE BANGANG ? * sorry aku tak boleh kawal perasaan * Kau bukannya 24 hours pun dengan aku , macam kawan-kawan and family aku  . Kau jumpa aku pun sekali – sekala .. Itu pun sebab kau nak apatahh , BUSYBODY ! Jaga lah tepi kain anak kau sendiri , oneday kalau roda tu dah berpusing , aku kat atas and kau dekat bawah , Kau akan menyesal ! Faham !? Kau akan menyesal ! Aku memang tak suka betul kalau orang yang kenal family aku / rapat dengan family aku dok stalker facebook / blog aku . And bagi tahu family aku apa yang aku buat , SENGAL KUASA 5 ! Kau bukan tahu life aku macam mana kan ? Kau ada tahu ke aku kat rumah macam mana ? Stres ke apa ke ! Bodoh ! * sorry * Now aku dah public semua social network aku , aku nak tengok siapa yang buka mulut serupa tahi tu kat family aku ! MIND YOUR OWN BUSSINESS !
NOTE // maaf , point number 2 ni memang aku tak puas hati dengan dua / tiga orang .. Maaf atas aku punya bahasa , aku dah tak tahu nak luahkan kat siapa lagi . Up to you all nak cakap apa . Aku memang nak luahkan kat blog aku MUKTAMAD ! jangan cuba2 bawa perkara ni kat luar !


3 . KENAPA FAMILY AKU TAK SPOTTING MACAM FAMILY KAWAN – KAWAN AKU and KENAPA AKU RASA MACAM SAKIT HATI DENGAN ADIK-BERADIK AKU ?
                Seperti mana macam point number 1 .. Aku tak puas hati .. Kenapa family aku tak bagi aku couple  /  kawan baik dengan lelaki . Ok tak nak ulas panjang panjang , sebab tadi aku dah luahkan . For this point , Aku nak cakap pasal adik adik aku , Mesti ada yang cakap ” Alahh dengan budak kecik pun nak gaduh / tak puas hati . Diorang tak faham apa apa pun ” YES ! Memang diorang tak faham apa – apa termasuk AKAK diroang ni ha ! Sometimes aku rasa macam ergh ! Kenapa lah aku ada adik macam diorang ni ? Kenapa ! Hurmm aku bukan tak beryukur , Aku bersyukur sebab ada family yang perfect macam diorang . Diorang means adik adik aku and Mama ayah aku . Aku sakit hati , kalau ada pape je mesti aku ! mesti aku ! mesti aku ! Padahal adik aku yang number 2 tu bukan nya kecik lagi , dah besar dah pun , darjah 3 .. Dulu aku darjah 3 pun dah pandai buat itu ini .. Huhh , ni ayah aku dok melayan dia beli ’ baby alive ’ kalau murah tak pe .. sampai seratus lebih ! Benda tak penting pun dibelinya , Aku hadoo minta nak bag baru * hehe * tapi ayah / mama cakap , ” pakai je lah bag yang lama tu , bag tu tahan lagi , mahal -.- ” Nak bag baru ! nak ! ’ baby alive ’ adik aku tuh , kalau mainan tu boleh jual balik and dapat semua duitnya , cukup untuk aku beli dua bag sekolah .. huh ! sakit hati betul !
// Point ni mesti ada orang pelik dengan perangai aku , haha !
 ·         TERIMA KASIH SEBAB SUDI BACA ENTRY PANJANG BERJELAR NI !
·         SEMUA NI ADALAH APA YANG ADA DALAM HATI AKU .
·         TOLONG JANGAN JADI BUSYBODY MACAM DALAM POINT NUMBER 2 TU ! * take note *

Bye ! Assalamualaikum ! Illaliqa’


Older Post | Newer Post
storyteller.


Entry Ashot Memory Link



Follow me !


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : asyaa

Best View at GOOGLE CHROME!