//Forever Imperfect
Visit ibu [ 17.1.2014 ]

17 Jan 2014 @ Friday, January 17, 2014 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum.

" I HAVE A GREAT MOM AND I LOVE HER "

Tadi tengok ibu, she's better than before. Alhamdulillah

Cuma,
Ibu kurus sikit. 
Bukan sikit senanya,
Banyak.

Hm :(

Aku cuma cakap kat ibu,
" Makan banyak sikit eh ibu ... "
Itu je.

Air mata nak deras keluar,
tapi,
aku tahan.

sebab...

aku taknak ibu tahu aku sedih,
sedih dengan keadaan ibu sekarang.

entah kenapa ,
hati aku sayu sangat.

Ibu,
Dialah satu-satunya perempuan 
yg paling hebat dalam hidup aku.
Ya!
Paling hebat.

Ibu lahirkan aku.
Ibu susukan aku.
Ibu jaga aku.
Ibu layan kerenah aku.
Ibu dengar celoteh aku.
Ibu teman aku siapkan hw.
Ibu berjaga malam bila aku demam.
Ibu risau bila aku sakit.
Ibu gelisah bila ada orang kenakan aku.
Ibu ada bila aku susah , gembira , sedih . semua !

Sekarang....

Ibu sakit.
tapi ibu senyum saja.
walaupun aku tau ibu nangis dalam senyuman.
Ibu kuat.
Ya.
Ibu sangat kuat.

Ibuku tersayang, 
tabahkan hatimu menempuh dugaan 
yang diberi oleh-Nya.

Setiap orang pasti akan ada ujiannya.
Jadi,
kuatkan hatimu ibu.
Along sayang ibu.

Allah SWT berfirman : “Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan: “Inna lillaahi wa innaa ilaihi raaji’uun” . (QS al-Baqarah [2] : 155-156)

Peluk cium untuk ibu,
Along.


Older Post | Newer Post
storyteller.


Entry Ashot Memory Link



Follow me !


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : asyaa

Best View at GOOGLE CHROME!