//Forever Imperfect
random.

12 May 2014 @ Monday, May 12, 2014 | 0 Comment [s]

...crying almost everyday

Dalam pada macam ini --
Aku memang perlukan ibu,
perlukan sokongan dari ibu,
perlukan kata-kata peransang dari ibu.

Rabu ni mid-year exam.
Aku ingat lagi masa mid-year exam last year.
Stress sangat sampai aku rasa -- aku tak boleh nak jawab exam.
Tak mampu.
Hari sebelum exam,
pening aku fikir -- kenapalah aku tak yakin sangat?
Pelik bin ajaib.
Nak kata sebelum ni tak pernah exam -- dah.
Tapi entahlah, taktau kenapa.
Mungkin -- sebab aku asyik fikir nak top 5.

dan -- pada masa tu jugak aku luahkan kat ibu.
feeling sikit ah masatu,
hah kau! keluar air mata.
Malu gila sebab -- aku tak pernah nangis depan ibu.
Heyy, masa kecik tu cerita lain k.

Ibu cakap lah,
" alaaa along boleh buat. Jangan lah fikir pasal orang lain, buat yang terbaik untuk diri along je "
Hmm, esoknya exam.
Aku cuba -- cuba dan cuba.
Ahhh dengan confident lah jawab soalan tu,
tup tup lepas exam, aku check jawapan ada lah stupid mistakes yang aku buat.
Down !
haaa, nangis lagi.
Ngadu lah kat ibu --
pastu ibu cakap,
" try lah lagi, alaa yang lepas tu lepas. Biarkan "

Sekarang?
Kalau aku down,
kalau aku ada tak faham apa-apa,
siapa nak pujuk?
siapa laaaa nak layan perangai aku.
Haih lah ibu, along rindu ibu.


Older Post | Newer Post
storyteller.


Entry Ashot Memory Link



Follow me !


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : asyaa

Best View at GOOGLE CHROME!