//Forever Imperfect
Siat hati.

4 May 2014 @ Sunday, May 04, 2014 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum.

Tadi, sebelum ustazah keluar dari class, dia ada baca satu sharing post dari facebook pasal seorang ibu yang meninggal disebabkan oleh breast cancer. Ustazah ada cakap yang anak dia baru dua orang. That time aku terus, "...hmm situasi sama macam aku " Aku terus tunduk -- buat hal aku.

Masa perhimpunan pagi pun sama. Cikgu ada bagi penguman pasal jualan amal, then sebut "anak yatim". dan macam biasa , aku akan -- buat hal sendiri. Aku tak tahu lah kenapa automatik begitu. Mungkin rasa sedih tu masih ada. Eh -- rasa sedih tu selamanya. Yaa, aku rindu ibu.

Kadang --
aku macam tak boleh terima hakikat,
macam yang aku cakap sebelum ni.

Tapi --
nak buat macam mana?
ni semua dah tertulis sejak azali.
dan,
aku perlu redha dengan qada' dan qadar' Nya.

Masa ibu pergi,
aku dah bermonolog,
" Hati kau kena kuat syaa, goyang sikit, sia-sia amalan yg kau buat "
Maksud aku,
kalau jenis yang tak boleh terima hakikat,
salahkan takdir,
tak ke dah kira murtad?
Nauzubillah,
moga Allah perlihara Iman diri ini.

Kadang --
aku pretend to be happy depan mereka,
mereka = kawan-kawan, ayah, adik, cikgu.
Sebab,
aku tak suka kalau ada orang yang simpati atas apa yang jadi kat aku.
bukan sombong atau apa,
tapi entahlah,
aku memang macam ni,
siapa je yang boleh faham aku macam mana?
Ibu.

Dah update macam ni, mula lah nak throwback memory.
Okay, taknak. 
Move on syaa.
Hm I miss you Ibu.
I miss everything about you.
Wait for us, our family --
In Jannah.
Insha Allah, ameen.







Older Post | Newer Post
storyteller.


Entry Ashot Memory Link



Follow me !


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : asyaa

Best View at GOOGLE CHROME!