//Forever Imperfect
This is me.

2 Jun 2014 @ Monday, June 02, 2014 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum.

Hi everyone! Hi my permanent reader(s) ! omg ada ke? hahaha. 
okay harini dah hari ke-berapa-hari habis exam. yeyy! Alhamdulillah everything went well. All the questions were quite tough but yaa I had try my best.. As we all know, the system of the examination was totally change. Cikgu cakap "awak semua tetap ada 8 subject for pt3" tapi cikgu soalan dia huih jenuh tangan ni nak menulis aaaa. No objective questions okay! Ada tu ada aaa tapi tak membantu pun nak dapat markah lebih (hahaha sad life). Semua soalan were KBAT (kemahiran befikir aras tinggi) / HOTS (high order thinking skills) dan emm sangat susah ye. For me, yang agak senang sains lah. Hmmm engko nampak tak permainannya? Aku suka math aaaaaaaaa, tapi bila exam haritu sains yang agak senang, rasa macam nak tukar cita-cita. Ya Allah, cemmana ni? Math susah sebab dia banyak soalan indeks. I need private tutor! 

Okay lah stop jap aaa cerita pasal exam. We're on holiday mood! yeyy three weeks okay. Cuti ni pi mana? Cuti ni kita pergi Penang! Nun jauh di sana. Apa lagi, cuti kerja makan je. Gemuk tak tau! hahaha.

Okay back to the main topic yang aku nak cerita harini.
Em, aku cerita dulu lah eh aku macam mana.

Alright lets begin. 

1) Aku anak first, so aku jenis kalau orang perintah aku tak buat, kalau orang tak perintah baru aku buat. Contohnya : 

"syaa kau pergi basuh pinggan"
"hmmmmm"

Ya Allah, memang lah aku malas. Malas gila aaaaa sebab aku dah tahu lepas makan memang kena basuh pinggan kan? Tapi lepastu ada orang suruh padahal aku tau lah kena buat cenggitu. Hah memang malas! Walaupun lepas makan aku tinggal jap, tapi lepas tu aku mesti datang balik untuk kemas. Memang punya lah. So jangan suruh benda yang aku dah tahu nak buat apa. K?

2) Aku jenis bila orang nasihat, yang aku rasa aku boleh terima aku buat, tapi kalau aku tak terima em aku tak lah melawan cuma aku diam je tak buat. Faham tak macam mana? 

3) Aku tak suka kalau ada orang buat sesuatu kerja tu dalam keadaan kelam kabut. Ek elehh rileks dah lah. Tak lari tak kerja tu. Buat perlahan-lahan kan boleh? Biar lah lambat macam mana pun, asal siap sudah lah. Haih aku tak suka betul aaaaaa kalau kena duduk dalam satu group tu em pressure je. Cool dah lah. Enjoy buat something tu. Baru best! Nampak macam aku keras kepala. K yang ni KIV nanti aku cerita aa kat bawah. Sambung baca k? hehe

4) Aku suka kawan dengan orang yang boleh faham gurau kita. Aku tau ada orang yang jenis "eh dia ni bahasa jaga aaa. Aku ada hati" biasanya perempuan lah. alahaii lemah betul aku kalau yang jenis macam ni. Aku gurau takda sampai maki macam sebut "perkataan2" tu. Gurau biasa, macam perli ke. Kau dah tau aku memang gurau yang kadang boleh sakitkan hati, kau balas lah balik masa aku cakap tu. Aku tak kisah pun. Gurau situ habis situ. Esok cerita lain lah. Sebab tu best kawan dengan lelaki. Kau cakap lah apa pun. Diaorang buat dek je. Walaupun kadang ada lah sakit hati, yelaa mana ada orang yang tak sakit hati bila kena gurau agak kasar kan.. tapi diaorang membalas. Faham tak macam mana? Contohnya :

"kau ni control macho, kau ingat kau handsome sangat ah?"
"abes kau macam cantik sangat je?"

Hah kau tengok kau tengok, membalas kan? Lepas tu dah habis "membahan", dah lah. Cerita situ habis situ. Yelah, bila perempuan gurau dengan lelaki kan nampak macam tak elok. Hm tapi serious kalau cerita kat lelaki diaorang akan  bagi respon kadang-kadang lagi bagus dari kawan perempuan. Walau hanya sepatah perkataan. Asal ada dah aaaaaaa.

5) Aku tak kisah kalau ada kawan yang nak share rahsia dengan aku. Tak kiralah kau siapa. Kau kenal aku ke tak. Rahsia kau, aku simpan. Takdanya aku cerita kat orang lain, sebab em aku jenis cerita harini esok aku lupa hahaha. So kalau ada kawan yang sedih. Meh laa sini cerita. Tapi aku tak suka kalau cerita sedih pasal pakwe hahahahahahaha. Aku dengar ye dengar tapi senanya em tak masuk apa pun. Kalau jenis pakwe dia boleh buat kawan, hm yelah aku dengarkan aje. Sebab aku jenis tak sampai hati lah, kalau tak bagi respon.

6) Aku jenis pendendam. Hati-hatilah kalau dah cari pasal dengan aku. Aku pendam. Luar senyumm aa tapi dalam perit weh. Kenapa aku pendam? Sebab kalau aku luah pun bukan kau faham yang aku tengah marah. Ciss. Em aku pendam tapi aku bukan jenis membalas apa kau buat. Kau buat aku, aku diam je. Let Allah deal with you. Tapi kadang kalau kau terasa yang aku ni membalas, sebenarnya tak pun. Aku takda niat nak balas. Biasalah, kau kena pegang kata-kata ni;

" Roda tu berpusing. Ada kala kau kat atas, ada kala kau kat bawah "

7) Aku suka kalau ada orang bagi barang kat aku. Em kira macam souvenir lah. Tapi kalau kau tak melancong pun, kalau kau pergi kedai RM2 tu. Kalau tiba-tiba ingat aku, beli je. Aku suka hehehe. Kenapa aku cakap macam ni? Sebab ada orang jenis yang fikir semua nak mahal je. yang murah ni tak standard katanya. Banyak lah kau. Ingat duit ni macam daun ke? Bila orang dah bagi tu terima lah. Untung tau dia ingat kau. Eh ingat tau? Aku suka barang kecik2 comel2 murah2. Perempuan ni senang je kalau nak belikan hadiah birthday sebab perempuan ni jenis pandai simpan barang, pandai hargai barang. cehwah? Puji diri sendiri ke kak? hm hm boleh laa haha. Aku suka apa?

- shawl dan seangkatan denannya
- pencil case
- tumblr
- stationery 
- barang perhiasan perempuan (scarf, earrings, apa2 lah yang kau rasa barang perempuan tu aku suka!)
- buku nota
- em pokoknya semua benda lah aku suka hahaha.

8) Aku tak suka kalau budak-budak bawah ni tak reti hormat budak atas. Hahaha aku garang senanya. Aku prefect kat sekolah. Aku tak rapat dengan budak bawah. Kalau ada rapat pun em haritu kau nampak aku rapat, hari lain tak. (hehe)

9) Second last yang penting pasal aku, aku jenis pendiam sebenarnya. Kenapa kau taknak caya aaaa? Serious ni. Hm kalau kau tak tegur dulu, aku memang akan diam. 100 hari duduk dalam satu rumah tapi kau tak tegur dulu, memang 100 hari lah aku diam je. Tapi bila sekali kau tegur, hm kau tengok betapa peramahnya aku. So kau kena layan, kalau kau tak layan. Em aku benci kau.

10) Ni last pasal aku yang sangat teramat tesangat amatlah penting. Aku jenis kalau tengah moody em takpayahlah gatal nak kacau. Memang aku em jadi monster, hah takut! Kalau rajin pujuk, tapi sekali je aa. Em tak payah pujuk pun takpe, aku tak kisah sebab yelah bila aku dah okay, aku cari lah kawan aku balik. Ingat, tak payah kacau aku kalau aku moody. Tapi biasa classmate lelaki suka cari pasal time aku moody. Hm lelaki kacau tak sama perempuan yang tergedik-gedik ya Allah nyampah hm. Aku tak suka yang lemah gemalai laaa apa. Hish, tapi kalau aku lemah gemalai takpa aaaa. Haha aku tau kalau ada yang baca ni mesti punya aaa cakap "ek eleh beriye gila kau macam ni" eh? suka hati aaaa. 


Okay done. 
Penat type. Cita-cita untuk harini senanya nak cerita lagi panjang. Tapi aaa ketandusan idea aaa. Okay, mohon takda orang yang judge aku lepas baca ni ye. Sebab ni memang aku yang sebenar. Tak boleh terima aku macam ni takapa. 

Thanks for reading. Bye! :)



Older Post | Newer Post
storyteller.


Entry Ashot Memory Link



Follow me !


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : asyaa

Best View at GOOGLE CHROME!