//Forever Imperfect
life is hard

4 Nov 2014 @ Tuesday, November 04, 2014 | 2 Comment [s]

assalamualaikum

so life is hard, isn't it?
why i always said that life is hard?
yea actually aku cakap macam ni since ibu left me.
Today, almost 10 months she left me.
How i miss u so much ibu hmmm

Teringat lagi dulu, masa exam ibu teman sampai lewat malam untuk aku study. She always stay by my side trough ups and downs. Awal tahun 2014 dah plan kalau ibu baik, nak ajak ibu take the fresh air kat island. Well, its my dream nak pergi island dengan ibu. Again after duluuuu pergi langkawi. But now she was gone. 

So tadi, masa isi form untuk access mrsm or teknik, no ones help me. no ones help me to choose the right course for me to get in form 4 next year. Ayah dah tolong ambilkan no pin je. Entahlah pasal ni taknak cerita banyak. Kang kalau ada orang baca cakap mcm ayah tak tolong aku sangat. its my feeling. my life! 

Teringat dulu when i was 12, ibu helps me untuk pilih nak masuk mana. Bagi cadangan itu ini. She helps me a lot. Suka sangat masa tu, Rasa bahagia dia sampai sekarang aku boleh rasa. Ya Allah rindunya all the memories.

BUT NOW SHE IS NOT HERE --

so aku perlu terima hakikat, 
sebenarnya, lama pendam. almost everyday i ask Allah, why she was taken away too fast? Astaghfirullah. Ajal maut di tangan Tuhan. I know it but yaaa, im FIFTEEN ! i need mom, i need her, yes i need her so much :(

Ibu,
along rindu ibu.
rindu sangat sangat teramat sangat.
hari hari along mintak supaya dapat jumpa ibu dalam mimpi
tapi tak dapat pun ibu?
ibu tak rindu along ke? 
You know wht ibu?
I misssssss u so much!!!

Ibu,
tapikan haritu ibu datang :)
Bestnya.
Ibu datang, ibu bawa along baring atas sofa,
ibu peluk along.
erat --

Ya Allah,
bahagianya rasa,
walaupun dalam mimpi,
i just tell this story to ayah and ami
and they gave me good response,

Ibuuuuuuuuuuuuuuu!
kalau boleh ibu ada depan along,
i wanna hug you,
and tak lepas
NO!
takkan lepas,
along taknak hilang ibu for the second time,

tapi,
tu semua tak boleh.
Along sedar.

Ibu?
Terima kasih sbb teman along dalam exam,
along rasa ibu ada.
Along dapat jawab dengan tenang,
seriously!
Ibu doakan along kat atas tu eh?
Ibu doalah supaya along dapat straight A's
tau ibu tau?

Ya Allah rindunya.
Ibu take care kat sana tau?
Ibu kena tauuuu along rindu sangat kat ibu,
in every second.
yes.

Along nak jumpa ibu,
tapi still sabar,
jumpa ibu kat syurga.
InshaAllah.

Last,
Ibu, jangan risau.
Along boleh tempuh semua dugaan ni,

Dugaan kehilangan seorang ratu hati seawal usia 15 tahun. -Alfatihah-


Older Post | Newer Post
storyteller.


Entry Ashot Memory Link



Follow me !


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : asyaa

Best View at GOOGLE CHROME!