//Forever Imperfect
Campur.

23 Feb 2015 @ Monday, February 23, 2015 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum,

Hi everyone! After been so long not update my blog so today 23 February 2015 im gonna write something. It might be a sad entry to share. (( for me ))

I am so busy with the tons of homework. Naik form 4 ni dia punya situasi lain sangat dengan menengah rendah which is bila form 1/2/3 still boleh enjoy. Doing all the homeworks at eleventh hour. But now, kau buat last minute memang urgh kill yourself lah. I told ya like this bukan aku buat kerja last minute but ya just saying. Mungkin kalau aku cerita kat orang, they will said "this is student life, normal lah homework tu banyak, nak pandai jangan banyak cakap, jangan banyak complain" haa it is not maybe tapi mesti diaorang akan cakap macam tu.

ahhhhhh im human. semuaorang mesti ada rasa penat letih stress and list goes on. Ada ke orang yang suka school life. ADA tapi yelah, biasanya orang yang dah kerja. They will say something like this " dek, school life lah yang paling best. Buat homeworks tu benda semut je bila adik masuk U nanti. So school life tu manfaatkan betul2. Orang yang banyak complain ni dia takkan berjaya "

Kenapa aku rasa bosan sangat or always fed up? sebab aku takda orang yang boleh dengar story aku. How my school life is and everything lah. Masalah aku. Bila aku happy. and semuaaa lah. Bukannya takda kawan, kawan tu ada, tapi kawan tu setakat jumpa kat sekolah. Kat sekolah takkan nak cerita pok pek sana ni. Sekolah is the place where you have to study study and study (( urgh boring )) Ye aku ada family lain, my aunts my cousins, but still aaahhhh I need my mom! I need ibu. Yes Ibu, i need you so much. You're the only one yang boleh faham. and bila aku cerita tu rasa puas. Rasa beban kat bahu ni memang jatuh besepah lah.

Semua anak yang cerita pasal life or whatelse kat their mom, mesti akan rasa puas. it is naturally. Kuasa Allah. MashaAllah. Bila cerita then tengok mata ibu tu, rasa tenang sangat sangat. When someone said " just tell me or share with me if you hv something to share but you cant find someone who can hear you and keep it secret " i will said, inshaAllah. But the truth is, I can't. I'm no believe others. Only mom, Mana ada ibu yang nak pecah rahsia anak kat kawan dia or sape2 lah? Betul kan? yaa that's why aku just percaya ibu. But now she left me. Oh Allah, tolong sampaikan salam rindu aku pada ibu...

I have lots of friend. Perempuan, urgh memang ramai. Tapi nak cari yang boleh betul2 percaya tu susahnya ya Allah. semua orang mesti rasa situasi ni. Why aku suka kawan dengan lelaki? sebab as we know lelaki bukan kepoci. (( NOT ALL BOYS LAH KAN )) entah, ni kalau aku cakap kat sape2 yang aku memang suka kawan lelaki, some of them will said " eii gatal, kau kawan lah dengan perempuan bukan masanya lagi untuk kau cari lelaki yg boleh faham kau " but it is me. situasi kau tak sama dengan situasi aku. Tau lah aku nak cari yang boleh aku percaya.

So i choose someone yg aku percaya. and I got that person. ((gys for short))

entahlah, aku rasa gys ni boleh faham aku. Dia boleh buat aku gelak masa aku tgh nangis rindu ibu. seriously. ((ahh jangan meluat pls, meluat jgn baca aaaa)) the one who have a sweet smile. memang sangat simple, and gurau lah macam mana pun, dia boleh layan even kadang2 im too much annoying. orang2 tua mesti akan cakap "jangan beriye sangat bercinta waktu sekolah, pelajaran tu penting" no aku tak bercinta, but yaaa i feel something when im with him, i mean with him tu macam cerita lah apa yang aku pendam sorang2 lepas ibu pergi. ahh nanti ada orang cakap "ayah kan ada, cerita lah dengan ayah" wehh, kau cuba cerita kat ayah kau pasal lelaki, kauuuu cuba! kau cuba luah perasaan kat ayah, not every father will give a good response. Bukan aku nak cakap ayah aku tak bagi respon, he is a kind man. memang sangat baiik. and aku bersyukur ada ayah yang pemurah macam ayah, yang bagi apa saja aku minta. Alhamdulillah.

Okay back to the story. Dah nama pun remaja. Tipulah kalau orang orang tua tak pernah crush on someone masa sekolah duluuu. tipu sangat tipu. Cuma  bezanya ada yang declare ada yang tak. itu je. Kalau ada kawan perempuan memang 24h boleh layan ikut kepala haa kalau macam tu yes aku takkan cari lelaki. seriously. As long as aku tak buat benda yg tak elok, so yes i will be his friend ((and i hope it will be a long lasting friendship))

Macam mana boleh rapat dengan gys.
First dia punya situasi lebih kurang dengan aku. pasal kawan cuma yang beza he still ada umi. and lagi best ada akak abang and paling best best he is the last! warghhh aku sulung!
Sec dia memang bagi good respon, kalau ws tu tak berperenggan memang tak sah.
Third he is an athlete. memang boleh faham lah kalau aku kata aku sakit kaki sbb tak buat stretching betul2. Cuba kalau aku cerita dengan bukan atlet warghh gila punya cerita balik2 respon " gi urut lah " bosan sangat bosan
Fourth takkan nak senaraikan semuaaaa haa malas.

Gys masuk asrama. Umairah masuk asrama. Emalin masuk asrama. Okay I'm lost!


Older Post
storyteller.


Entry Ashot Memory Link



Follow me !


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : asyaa

Best View at GOOGLE CHROME!